On Byrd's Wings (William Byrd and his Circle); William Byrd: Have mercy upon me, o God; Christ qui lux es II a 4 & III a 4; Who made thee, Hob, forsake the plough; Triumph with pleasant melody; Sermone blando; O Lord, bow vain; In Nomine a 5; Fantasia a 6; From virgin's wombHenry Lawes: A dialogue on a Kiss; Thomas Campion: The Fairie Queen ProserpinaRobert Johnson: Satyr's DanceThomas Tomkins: Pavan a 5Thomas Simpson: Suite from Taffel-Consort; Orlando Gibbons: See, see, the word is incarnate; Dorothee Mields (Sopran), Magdalene Harer (Sopran), Ryosuke Sakamoto (Laute), Boreas Quartett Bremen, Hathor Consort; #  Audite 97818; Aufnahmen 2022, Veröffentlichung 06.10.2023 – Rezension von Norbert Tischer

Dieses Projekt lädt ein zu einer musikalischen Reise ins England an der Schwelle von Renaissance zu Frühbarock, mit Consort Songs, Fantasien und Tänzen von William Byrd und seinen Nachfolgern.

Das geschieht überaus kunstvoll, mit einem sehr homogenen und zugleich doch in Stimmen wie im Instrumentalensemble konturierten Vortrag. Das Boreas Quartett brilliert einmal mehr mit tollen Darbietungen.

Der kultivierte Gesang von Dorothee Mields und Magdalena Harer ist darstellerisch beseelt und intensiv im Ausdruck und das alles macht dieses Programm zum kurzweiligen Hörabenteuer.

This project invites you to a musical journey to England on the threshold from Renaissance to early Baroque, with consort songs, fantasies and dances by William Byrd and his successors.

This is done with great artistry, with a very homogeneous and yet contoured performance in voices as well as in the instrumental ensemble. The Boreas Quartet once again shines with great performances.

The cultivated singing of Dorothee Mields and Magdalena Harer is both inspired and intense in expression, making this program an entertaining listening adventure.

  • Pizzicato

  • Archives