Incantations; Aaron Copland: Fanfare for the common man; Giovanni Gabrieli: Omnes Gentes; Benjamin Garzia: O carna; Harold Arlen: Over the rainbow; Richard Strauss: Wiener Philharmoniker Fanfare  Henri Tomasi Fanfares Liturgiques;  Vannina Santoni, GECA Brass, Benjamin Garzia; 1 CD Klarthe KLA137; Aufnahme 10.2016, Veröffentlichung 04.2023 (o.A.) - Rezension von Norbert Tischer

Das 1992 in Mulhouse gegründete GECA BRASS (Grand Ensemble de Cuivres d’Alsace) vereint Musiker aus den größten Orchestern (Berliner Philharmoniker, Sinfonieorchester Frankfurt, Sinfonieorchester Basel, Orchestre Philharmonique de Radio-France, Orchestre National de France, Orchestre National du Capitole de Toulouse, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo…).

Auf der CD Incantations spielt es ein ebenso anspruchsvolles wie verschiedenartiges Programm. Der Klang dieses Ensembles ist faszinierend, die musikalische Disziplin exemplarisch. So risikofrei und souverän kann nur ein Ensemble mit ausgesprochenen Virtuosen spielen.

GECA Brass  erkundet die Werke detailfreudig und auf Wohlklang bedacht, mit sorgfältigster Phrasierung und raffinierten Nuancen. Keine der klippenreichen Partitur scheint ihnen auch nur die geringste Mühe zu machen.

Eine überragend gute Tonaufnahme lässt das Vergnügen an dieser Produktion weiter ansteigen.

Founded in 1992 in Mulhouse, GECA BRASS (Grand Ensemble de Cuivres d’Alsace) brings together musicians from the greatest orchestras (Berlin Philharmonic, Frankfurt Symphony Orchestra, Basel Symphony Orchestra, Orchestre Philharmonique de Radio-France, Orchestre National de France, Orchestre National du Capitole de Toulouse, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo…).

On the CD Incantations it plays a program as demanding as it is diverse. The sound of this ensemble is fascinating, the musical discipline exemplary. Only an ensemble with first class virtuosos can play so risk-free and sovereign.

GECA Brass explores the works with attention to detail and euphony, with the most careful phrasing and refined nuances. None of the cliff-hanging scores seems to give them the slightest trouble.

An outstandingly good sound recording adds to the pleasure of this production.

  • Pizzicato

  • Archives